Sunday, December 5, 2010

Keropok Lekor Seberang Takir..

Dalam sedey2 kehilangan Billy, saya sempat juga berjalan mencari ole2 untuk dibawa pulang..yela adat bawak family kene la entertain.....mcm biase..di T'ganu..harusla cari kepok lekor utk juadah petang dirumah.. saya mmg selalu beli belah sakan di kedai kepok leko Seberang Takir KT kerana kedai ni mmg terkenal dengan hasil kepok lekor tempatan yang sangat sedap...cume terkujat bila masuk ke dalam kedai......
dah kene amik no!!! macam HOSPITAL Daaaaa...... tapi bagus juga tokey kedai ada inisiatif untuk memberi keselesaan kepada pelanggan...instead of queuing sampai tepi jalan..might as well bg seat n ambil no..tapi ade juga pelanggan SARCASTIC mengeji kaedah yang digunakan..."makcik ni kekwat sgt kenape...saba la FISRT COME FIRTS SERVE". biase la mentality MELAYU.....walau apa pun saya menunggu hampir 1 jam untuk giliran saya sampai di kaunter....kalau dah melayu tu mmg melayu kot....no giliran x bejalan sbb ade org beli pakai "org dalam"...berjanggut juga melangut depan kaunter tu......disebabkan dah lama x makan.....tahan juga la saya menunggu...
 tempat merebus
 ramai pekerja yang diambil..bagus2 SDSI meningkatkan ekonomi seisi rumah
 kaunter collection

kalau tersinggah ke Terengganu tu..jangan lupe ke kedai ni...betul2 terletak di Seberang Takir odw ke Air-Port Sultan Mizan...kalau ade site visit ke ape ke..tanye jek kat driver (local driver)..sure diorang tau....! i tell u..it taste so damn SUPERB...... xde la kat KL/Selangor kepok cenggini.......!

No comments:

Post a Comment